piątek, 15 czerwca 2012

Dark Souls na PC - czyli potęga społeczności w świecie gier komputerowych.

Autorem artykułu jest Mateusz Mikoś


Padł pomsył, a po nim utworzono petycje, pod którą podpisało się blisko 100 tysięcy graczy. Wystarczyło! Wydawca Dark Souls, zdecydował się na konwersje platformową gry. To jednak nie koniec hostorii.

Społeczność graczy zawsze była mocna, różnego rodzaju eventy, spotkania czy targi, gromadziły wokół gier całą masę ludzi. Jednakże ostatnie poczynania i pomysły, jakie powstają w głowach ludzi związanych ze środowiskiem gier, przechodzą wszelkie oczekiwania. Konwersja Dark Souls na peceta, jest tak na prawdę jednym z wielu przykładów jedności internetowej między ludźmi na całym świecie. Petycja do Namco Bandai o wydanie tytułu na Windowsa, poruszyła media i była na ustach wszystkich wielkich portali na całym świecie, które pewnie także rękami i nogami podpisały się pod nią. Graczom jednak było mało!

Po oficjalnej informacji i potwierdzeniu pecetowej wersji, pojawił się kontrowersyjny news o udostępnieniu gry na przestarzałej i nielubianej platrfomie Games Windows Live. Co zrobiła społeczność? „Daj palec, a wezmą Ci całą rękę”, poniekąd to porzekadło sprawdza się i w tym przypadku, gracze bowiem wyczuli dobre serce wydawców lub też ich słabość i postanowili napisać drugą petycje. W tej kwestii także już mamy odzew i wszystko wskazuje na to, że platformą udostępniającą będzie STEAM. Czy to koniec petycji do Namco Bandai? To wszystko zależy od tego, jakie nowe informacje pojawią się na temat tytułu w sieci przed premierą. U nas za polską wersję językową odpowiadać będzie Cenaga, w tym przypadku sądzę, że raczej żadnych petycji nie będzie.

Bardzo ciekawym ruchem ostatnimi czasy jest ten generowany przez "kickstarter", gdzie twórcy gier niezależnych, ogłaszają swoje projekty i robią zbiórki pieniędzy na nowe gry. Trend ten rozwija się coraz mocniej, a fani poszczególnych tytułów chętnie płacą takim ludziom jak Brian Fargo czy Jordan Weisman, bo są to osoby znane i lubiane, a do tego mają tyle doświadczenia, żeby zaspokoić potrzeby graczy. Co z tego wyniknie i czy zaspokoją? To się okaże gdy przyjdzie czas rozliczeń. Poniekąd da nam to też odpowiedź, czy warto było zebrać i oddać komuś prawie 3 mln dolarów na stworzenie nowej gry.

---

Więcej na temat Kickstarter Fargo i zrzutek na gry.

Informacje na tema gry: Dark Solus PC.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz